Tanulási képességek vizsgálata (7-12 éves korig)

A gyermekek iskolai teljesítményét sok minden befolyásolhatja.

Van olyan gyermek, aki:

  • iskola teljesítménye elmarad az értelmi képességeihez mérten elvárhatótól,
  • megfigyelhető teljesítményromlás,
  • az első pillanattól kezdve gyengébb teljesítményt mutatnak
  • egyes kultúrtechnika területén mutat alacsony teljesítményt (olvasás, helyesírás, számolás),
  • nehezére esik egy helyben ülni, folyton izeg-mozog, kiesik a padból, piszkálja társait
  • figyelme gyorsan terelődik, „álmodozik” órán, ezáltal folyton lemarad,
  • motiválatlan, érdektelenség jellemzi,
  • impulzív, türelmetlen, folyton beleszól a tanórába, indokolatlanul sokat kérdez,
  • nem szeret iskolába járni, szomatikus tüneteket produkál (hasfájás, hányás, hasmenés, stb.)

Ha a szülő, vagy a gyermekkel foglalkozó pedagógus bármilyen problémát észlel a gyermek iskolai teljesítményével, viselkedésével kapcsolatban érdemes feltérképezni a háttérben meghúzódó okokat. Ugyanis minél előbb feltérképezzük a teljesítményromlás, vagy folyamatos alacsony teljesítmény, viselkedésváltozás okait, annál előbb tudunk a gyermeknek segítséget nyújtani, így elkerülhetőek a negatív és egyre súlyosbodó következmények.

Az esetek hátterében sokféle probléma állhat, ezek feltérképezésére, diagnosztizálására, valamint ezt követően a fejlesztésre, terápiás ellátásra fejlesztőpedagógus/ tanító illetve gyógypedagógus kolléganőnk, szükség esetén pszichológus kolléganőnk bevonásával, team munkában dolgoznak.

A vizsgálat kiterjed a gyermek:

  • fejlődéstörténetére (részletes anamnézis)
  • tanuláshoz, iskolához való viszonyára
  • tanulási szokásai, módszerei megismerésére
  • tanuláshoz szükséges részképességek felmérésére
  • olvasás, helyesírás, szövegértés, nyelvi kompetenciák vizsgálatára
  • számolás, matematikai felmérésre
  • figyelmének állapotára
  • érzelmi-szociális készségek feltérképezésére

A vizsgálat időtartama: kb. 90-120 perc

A vizsgálatot szóbeli megbeszélés követi, mely során a szakember ismerteti a vizsgálati tapasztalatait, valamint javaslatot tesz a gyermek fejlesztésére, további vizsgálatok elvégzésére (részletes mozgásvizsgálat, GOH-GMP, pszichológiai felmérés, stb.), illetve tanácsadás keretében segíti az otthoni tanulást.