A gyermekek iskolai teljesítményét sok minden befolyásolhatja.
Van olyan gyermek, aki:
- iskola teljesítménye elmarad az értelmi képességeihez mérten elvárhatótól,
- megfigyelhető teljesítményromlás,
- az első pillanattól kezdve gyengébb teljesítményt mutatnak
- egyes kultúrtechnika területén mutat alacsony teljesítményt (olvasás, helyesírás, számolás),
- nehezére esik egy helyben ülni, folyton izeg-mozog, kiesik a padból, piszkálja társait
- figyelme gyorsan terelődik, „álmodozik” órán, ezáltal folyton lemarad,
- motiválatlan, érdektelenség jellemzi,
- impulzív, türelmetlen, folyton beleszól a tanórába, indokolatlanul sokat kérdez,
- nem szeret iskolába járni, szomatikus tüneteket produkál (hasfájás, hányás, hasmenés, stb.)
Ha a szülő, vagy a gyermekkel foglalkozó pedagógus bármilyen problémát észlel a gyermek iskolai teljesítményével, viselkedésével kapcsolatban érdemes feltérképezni a háttérben meghúzódó okokat. Ugyanis minél előbb feltérképezzük a teljesítményromlás, vagy folyamatos alacsony teljesítmény, viselkedésváltozás okait, annál előbb tudunk a gyermeknek segítséget nyújtani, így elkerülhetőek a negatív és egyre súlyosbodó következmények.
Az esetek hátterében sokféle probléma állhat, ezek feltérképezésére, diagnosztizálására, valamint ezt követően a fejlesztésre, terápiás ellátásra fejlesztőpedagógus/ tanító illetve gyógypedagógus kolléganőnk, szükség esetén pszichológus kolléganőnk bevonásával, team munkában dolgoznak.
A vizsgálat kiterjed a gyermek:
- fejlődéstörténetére (részletes anamnézis)
- tanuláshoz, iskolához való viszonyára
- tanulási szokásai, módszerei megismerésére
- tanuláshoz szükséges részképességek felmérésére
- olvasás, helyesírás, szövegértés, nyelvi kompetenciák vizsgálatára
- számolás, matematikai felmérésre
- figyelmének állapotára
- érzelmi-szociális készségek feltérképezésére
A vizsgálat időtartama: kb. 90-120 perc
A vizsgálatot szóbeli megbeszélés követi, mely során a szakember ismerteti a vizsgálati tapasztalatait, valamint javaslatot tesz a gyermek fejlesztésére, további vizsgálatok elvégzésére (részletes mozgásvizsgálat, GOH-GMP, pszichológiai felmérés, stb.), illetve tanácsadás keretében segíti az otthoni tanulást.