Játékos érzékelésfejlesztő foglalkozás

A gyermekek születésüktől kezdve, sőt már az anyaméhben is, érzékelés útján gyűjtenek tapasztalatokat, tanulnak. Az érzékelés nem más, mint a környezet ingereinek érzékszerveinken keresztül történő felvétele. Látás, hallás, szaglás, ízlelés, tapintás és proprioceptív érzékelés útján felvett információkból alkotunk képet a környező világról, objektív valóságról. Az érzékeléshez szorosan kapcsolódik az észlelés folyamata, mely a begyűjtött információkhoz tapasztalatokat társít, jelentést kapcsol, így összeköti a külső világot a belső világunkkal, tudatossá válik. Ez a folyamat az alapja a megismerő funkcióknak, hatással van viselkedésükre, gondolkodásukra, így az egész személyiségre.

Az érzékelés útján szerzett tapasztalatok képezik az alapját a későbbi tanulásnak! Minél jobban képes egy gyermek a környezet ingereit felvenni, feldolgozni és rendszerezni, annál sikeresebb lesz iskolában is. Ezért kiemelten fontos az iskolás kor előtt az érzékelés– észlelés erősítése, finomítása!

A foglalkozásról:

  • A jól előkészített környezet hozzájárul, hogy a gyermek felfedezzen, kipróbáljon, megéljen és elmerüljön az érzékelés világában.
  • Korlátok és feszes időrend nélkül, saját tempójában élje meg a foglalkozást, és annyi időt hagyni erre, amennyi szükséges.
  • Játék különböző anyagokkal (homok, festék, tészta, rizs, jég, hab…) , hangokkal (hangszerek, állatok, természet hangjai…), illatokkal (pl. süti készítés)
  • Egész testünkkel érzékelünk, használjuk kezünket, lábunkat.
  • És igen… előfordul, hogy közben maszatosak, festékesek, vizesek leszünk! 🙂

Minden, ami örömet okoz és szórakoztató, mert ez képezi az alapját a játéknak és a sikeres tanulásnak!

A foglalkozás időtartama: 60 perc (szombatonként)